Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Sekretarz Powiatu
Anna Deja-Dobrowolska, pokój nr 47, tel. +48 52 388 13 12
Sekretariat
Agnieszka Hochel, pokój nr 38, tel. +48 52 388 13 00, fax +48 52 388 13 03
Biuro Obsługi Klienta
Monika Wojtalewicz, pokój nr 38, tel. +48 52 388 13 00, fax +48 52 388 13 03
Biuro Rady Powiatu
Katarzyna Niepiekło-Theil - Kierownik Biura, pokój 63, tel. +48 52 388 13 68
Anna Kuchna, pokój 63, tel. +48 52 388 13 68
Specjalista ds. BHP
Katarzyna Niepiekło-Theil, tel. +48 52 388 13 68
Inspektor Ochrony Danych
Anna Kuchna, pokój nr 63, tel. +48 52 388 13 68
- Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, organizację przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, realizuje zadania dotyczące problematyki prawno – administracyjnej, oraz w zakresie spraw obywatelskich.
- W strukturze organizacyjnej Wydziału funkcjonuje - Biuro Rady Powiatu zapewniające administracyjną obsługę Rady Powiatu.
- Do podstawowych zadań Biura Rady należy w zakresie obsługi Rady:
- gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Komisji i radnych,
- przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i Komisji,
- sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń Komisji,
- prowadzenie rejestru:
- uchwał Rady,
- wniosków i opinii Komisji,
- interpelacji i wniosków radnych,
- przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków komisji i interpelacji radnych zainteresowanym kierownikom wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
- przedkładanie uchwał Rady organom nadzoru i do publikacji,
- udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
- przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady oraz przekazywanie ich kopii do właściwych urzędów skarbowych.
- Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw organizacyjnych i ogólnych należy w szczególności:
- obsługa administracyjna Zarządu, w tym:
- przygotowywanie materiałów i protokołowanie posiedzeń Zarządu,
- prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,
- prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
- prowadzenie kancelarii ogólnej Starostwa, w tym przyjmowanie, rejestracja korespondencji wpływającej do Starosty i przekazywanie jej do właściwych komórek organizacyjnych,
- prowadzenie ewidencji delegacji,
- opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego stosownie do potrzeb i bieżących zmian w przepisach prawa,
- prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
- prowadzenie rejestru umów i porozumień,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
- administrowanie wewnętrzną siecią komputerową Starostwa, w tym zapewnienie funkcjonowania systemów informatycznych,
- nadzór nad stroną internetową Powiatu i Biuletynem Informacji Publicznej,
- przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych Staroście oraz przekazywanie ich kopii do właściwych urzędów skarbowych.
- obsługa administracyjna Zarządu, w tym:
- Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw obywatelskich należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o repatriacji i Karcie Polaka,
- realizacja zadań w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego i edukacji prawnej,
- przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.
- Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych należy w szczególności:
- zabezpieczenie mienia Starostwa i ochrony pomieszczeń,
- administrowanie budynkiem Starostwa,
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym, konserwacją sprzętu i wyposażeniem w Starostwie,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach Starostwa oraz innych zadań z zakresu obsługi gospodarczej.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Katarzyna Niepiekło-Theil, pokój nr 63, tel. +48 52 388 13 68
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania w zakresie ochrony praw konsumenta.
- Do zadań i uprawnień Rzecznika należy w szczególności:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
- wytaczanie w uzasadnionych przypadkach powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednostkami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami powiatowego rzecznika konsumentów.
Biuro Informatyki
Wojciech Bilski, pokój nr 35, tel. +48 52 388 13 05
Andrzej Zająkała
W strukturze organizacyjnej Wydziału funkcjonuje - Biuro Informatyki, które realizuje i koordynuje zadania związane z informatyzacją, cyfryzacją, cyberbezpieczeństwem oraz obsługą informatyczną Starostwa, w tym m.in.:
- Zapewnianie działań służących rozwojowi e-administracji oraz kierowanie procesem informatyzacji Urzędu.
- Planowanie i prowadzenie nadzoru merytorycznego nad inwestycjami z zakresu infrastruktury informatycznej dla potrzeb Urzędu.
- Poszukiwanie nowych rozwiązań rynkowych i dostosowywanie zasobów informatycznych Urzędu do wymagań stawianych przez odpowiednie przepisy prawa.
- Koordynację zadań wynikających z przepisów o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.
- Zapewnianie bezpieczeństwa systemu informatycznego i poufności danych, a w szczególności ochrony danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi standardami, normami, przepisami prawa oraz Polityką Bezpieczeństwa Urzędu.
- Planowanie i wdrażanie zabezpieczeń infrastruktury oraz systemów informatycznych przed zagrożeniami.
- Utrzymanie ciągłości działania infrastruktury informatycznej i telekomunikacyjnej oraz używanych systemów i aplikacji w celu zapewnienia sprawnego i prawidłowego funkcjonowania Urzędu.
- Utrzymywanie ciągłości pracy systemów poprzez właściwą konfigurację sprzętu komputerowego na stanowiskach użytkowników, w tym wykonywanie instalacji aplikacji i poprawek.
- Kontrolowanie prawidłowego wykorzystania sprzętu komputerowego, drukującego i skanującego.
- Zapewnienie napraw, konserwacji i modernizacji zasobów informatycznych.
- Analizowanie i ewidencjonowanie potrzeb użytkowników w zakresie programów i sprzętu komputerowego.
- Prowadzenie ewidencji użytkowników systemów informatycznych oraz zarządzanie prawami dostępu w zakresie administrowanych zasobów.
- Wspomaganie i szkolenie użytkowników systemów informatycznych.
- Zarządzanie wsparciem technicznym w zakresie realizowanych zadań, utrzymywanie kontaktów z dostawcami aplikacji i usług oraz kontrola poziomu świadczonych usług, w szczególności w ramach umów asysty technicznej i konserwacji.
- Planowanie i realizację zakupów sprzętu i oprogramowania komputerowego, rozwiązań informatycznych, podzespołów komputerowych.
- Opracowywanie i realizacja planu finansowego dotyczącego zadań Biura oraz sporządzanie sprawozdań związanych z jego realizacją.
- Prowadzenie zadań z zakresu likwidacji sprzętu komputerowego, drukującego, skanującego i telekomunikacyjnego dotyczących oceny stanu technicznego, zlecania ekspertyz oraz przygotowywania sprzętu i oprogramowania do likwidacji.
- Prowadzenie ewidencji posiadanych zasobów informatycznych.
- Prowadzenie ewidencji oprogramowania, licencji i praw autorskich na programy komputerowe celem użytkowania ich zgodnie z prawem.
- Wykonywanie zadań z zakresu udostępniania informacji publicznej wynikających z przepisów wewnętrznych w tym prowadzenie strony Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa.
- Wykonywanie zadań z zakresu administrowania stroną internetową powiatu, stroną w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu i powiatowych jednostek oraz fanpage w portalach społecznościowych.
- Obsługa informatyczna Sesji Rady Powiatu oraz posiedzeń Komisji.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Wojciech Bilski - Podinspektor Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich
- opublikował: Kamila Jabłońskadata publikacji: 2010-08-04 08:57
- zmodyfikował: Anna Kuchnaostatnia modyfikacja: 2025-05-06 12:32