BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Starostwa Powiatowego w Sępólnie Krajeńskim

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Starostwa Powiatowego w Sępólnie Krajeńskim

  • STAROSTWO POWIATOWE »
  • Komórki Organizacyjne »
  • WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY I SPRAW OBYWATELSKICH »

Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich

Sekretarz Powiatu

Anna Deja-Dobrowolska, pokój nr 47, tel. +48 52 388 13 12

Sekretariat

Agnieszka Hochel, pokój nr 38, tel. +48 52 388 13 00, fax +48 52 388 13 03

Biuro Obsługi Klienta

Monika Wojtalewicz, pokój nr 38, tel. +48 52 388 13 00, fax +48 52 388 13 03

Biuro Rady Powiatu

Katarzyna Niepiekło-Theil - Kierownik Biura, pokój 63, tel. +48 52 388 13 68

Anna Kuchna, pokój 63, tel. +48 52 388 13 68

Specjalista ds. BHP

Katarzyna Niepiekło-Theil, tel. +48 52 388 13 68

Inspektor Ochrony Danych

Anna Kuchna, pokój nr 63, tel. +48 52 388 13 68

 

  1. Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, organizację przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, realizuje zadania dotyczące problematyki prawno – administracyjnej, oraz w zakresie spraw obywatelskich.
  2. W strukturze organizacyjnej Wydziału funkcjonuje - Biuro Rady Powiatu zapewniające administracyjną obsługę Rady Powiatu.
  3. Do podstawowych zadań Biura Rady należy w zakresie obsługi Rady:
    1. gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Komisji i radnych,
    2. przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i Komisji,
    3. sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń Komisji,
    4. prowadzenie rejestru:
      • uchwał Rady,
      • wniosków i opinii Komisji,
      • interpelacji i wniosków radnych,
    5. przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków komisji i interpelacji radnych zainteresowanym kierownikom wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
    6. przedkładanie uchwał Rady organom nadzoru i do publikacji,
    7. udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
    8. przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady oraz przekazywanie ich kopii do właściwych urzędów skarbowych.
  4. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw organizacyjnych i ogólnych należy w szczególności: 
    1. obsługa administracyjna Zarządu, w tym:
      • przygotowywanie materiałów i protokołowanie posiedzeń Zarządu,
      • prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,
    2. prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
    3. prowadzenie kancelarii ogólnej Starostwa, w tym przyjmowanie, rejestracja korespondencji wpływającej do Starosty i przekazywanie jej do właściwych komórek organizacyjnych,
    4. prowadzenie ewidencji delegacji,
    5. opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego stosownie do potrzeb i bieżących zmian w przepisach prawa,
    6. prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
    7. prowadzenie rejestru umów i porozumień,
    8. prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
    9. administrowanie wewnętrzną siecią komputerową Starostwa, w tym zapewnienie funkcjonowania systemów informatycznych,
    10. nadzór nad stroną internetową Powiatu i Biuletynem Informacji Publicznej,
    11. przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych Staroście oraz przekazywanie ich kopii do właściwych urzędów skarbowych.
  5. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw obywatelskich należy w szczególności: 
    1. prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o repatriacji i Karcie Polaka,
    2. realizacja zadań w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego i edukacji prawnej,
    3. przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.
  6. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych należy w szczególności: 
    1. zabezpieczenie mienia Starostwa i ochrony pomieszczeń,
    2. administrowanie budynkiem Starostwa,
    3. prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym, konserwacją sprzętu i wyposażeniem w Starostwie,
    4. prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach Starostwa oraz innych zadań z zakresu obsługi gospodarczej.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Katarzyna Niepiekło-Theil, pokój nr 63, tel. +48 52 388 13 68

  1. Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania w zakresie ochrony praw konsumenta.
  2. Do zadań i uprawnień Rzecznika należy w szczególności:
    • zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
    • wytaczanie w uzasadnionych przypadkach powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta,
    • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
    • współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednostkami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
    • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
    • inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami powiatowego rzecznika konsumentów.

Biuro Informatyki

Wojciech Bilski, pokój nr 35, tel. +48 52 388 13 05

Andrzej Zająkała

W strukturze organizacyjnej Wydziału funkcjonuje - Biuro Informatyki, które realizuje i koordynuje zadania związane z informatyzacją, cyfryzacją, cyberbezpieczeństwem  oraz obsługą informatyczną Starostwa, w tym m.in.:

  1. Zapewnianie działań służących rozwojowi e-administracji  oraz kierowanie procesem informatyzacji Urzędu.
  2. Planowanie i prowadzenie nadzoru merytorycznego nad inwestycjami z zakresu infrastruktury informatycznej dla potrzeb Urzędu.
  3. Poszukiwanie nowych rozwiązań rynkowych i dostosowywanie zasobów informatycznych Urzędu do wymagań stawianych przez odpowiednie przepisy prawa.
  4. Koordynację zadań wynikających z przepisów o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.
  5. Zapewnianie bezpieczeństwa systemu informatycznego  i poufności danych, a w szczególności ochrony danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi standardami, normami, przepisami prawa oraz Polityką Bezpieczeństwa Urzędu.
  6. Planowanie i wdrażanie zabezpieczeń infrastruktury oraz systemów informatycznych przed zagrożeniami.
  7. Utrzymanie ciągłości działania infrastruktury informatycznej i telekomunikacyjnej oraz używanych systemów i aplikacji w celu zapewnienia sprawnego i prawidłowego funkcjonowania Urzędu.  
  8. Utrzymywanie ciągłości pracy systemów poprzez właściwą  konfigurację sprzętu komputerowego na stanowiskach użytkowników, w tym wykonywanie instalacji aplikacji i poprawek.
  9. Kontrolowanie prawidłowego wykorzystania sprzętu komputerowego, drukującego i skanującego.
  10. Zapewnienie napraw, konserwacji i modernizacji zasobów informatycznych.
  11. Analizowanie i ewidencjonowanie potrzeb użytkowników w zakresie programów i sprzętu komputerowego.
  12. Prowadzenie ewidencji użytkowników systemów informatycznych oraz zarządzanie prawami dostępu w zakresie administrowanych zasobów.
  13. Wspomaganie i szkolenie użytkowników systemów informatycznych.
  14. Zarządzanie wsparciem technicznym w zakresie realizowanych zadań, utrzymywanie  kontaktów z dostawcami  aplikacji  i usług oraz kontrola poziomu świadczonych usług, w szczególności  w ramach umów asysty technicznej i konserwacji.
  15. Planowanie i realizację zakupów sprzętu i oprogramowania komputerowego, rozwiązań informatycznych, podzespołów komputerowych.
  16. Opracowywanie i realizacja planu finansowego dotyczącego zadań Biura oraz sporządzanie sprawozdań związanych z jego realizacją.
  17. Prowadzenie zadań z zakresu likwidacji sprzętu komputerowego, drukującego, skanującego      i telekomunikacyjnego dotyczących oceny stanu technicznego, zlecania ekspertyz oraz przygotowywania sprzętu i oprogramowania do likwidacji.
  18. Prowadzenie ewidencji posiadanych zasobów informatycznych.
  19. Prowadzenie ewidencji oprogramowania, licencji i praw autorskich na programy komputerowe celem użytkowania ich zgodnie z prawem.
  20. Wykonywanie zadań z zakresu udostępniania informacji publicznej wynikających z przepisów wewnętrznych w tym prowadzenie  strony Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa.
  21. Wykonywanie zadań z zakresu administrowania stroną internetową powiatu, stroną w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu i powiatowych jednostek oraz fanpage w portalach społecznościowych.
  22. Obsługa informatyczna Sesji Rady Powiatu oraz posiedzeń Komisji.

SPRAWY DO ZAŁATWIENIA

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Wojciech Bilski - Podinspektor Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich
  • opublikował: Kamila Jabłońska
    data publikacji: 2010-08-04 08:57
  • zmodyfikował: Anna Kuchna
    ostatnia modyfikacja: 2025-05-06 12:32
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-06-15 08:20:53
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net