Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Sekretarz Powiatu
Anna Deja-Dobrowolska, pokój nr 47, tel. +48 52 388 13 12
Sekretariat
Agnieszka Hochel, pokój nr 38, tel. +48 52 388 13 00, fax +48 52 388 13 03
Biuro Obsługi Klienta
Monika Wojtalewicz, pokój nr 38, tel. +48 52 388 13 00, fax +48 52 388 13 03
Biuro Rady Powiatu
Katarzyna Niepiekło-Theil - Kierownik Biura, pokój 63, tel. +48 52 388 13 68
Anna Kuchna, pokój 63, tel. +48 52 388 13 68
Specjalista ds. BHP
Katarzyna Niepiekło-Theil, tel. +48 52 388 13 68
Inspektor Ochrony Danych
Anna Kuchna, pokój nr 63, tel. +48 52 388 13 68
- Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, organizację przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, realizuje zadania dotyczące problematyki prawno – administracyjnej, oraz w zakresie spraw obywatelskich.
 - W strukturze organizacyjnej Wydziału funkcjonuje - Biuro Rady Powiatu zapewniające administracyjną obsługę Rady Powiatu.
 - Do podstawowych zadań Biura Rady należy w zakresie obsługi Rady:
- gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Komisji i radnych,
 - przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i Komisji,
 - sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń Komisji,
 - prowadzenie rejestru:
- uchwał Rady,
 - wniosków i opinii Komisji,
 - interpelacji i wniosków radnych,
 
 - przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków komisji i interpelacji radnych zainteresowanym kierownikom wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
 - przedkładanie uchwał Rady organom nadzoru i do publikacji,
 - udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
 - przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady oraz przekazywanie ich kopii do właściwych urzędów skarbowych.
 
 - Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw organizacyjnych i ogólnych należy w szczególności: 
- obsługa administracyjna Zarządu, w tym:
- przygotowywanie materiałów i protokołowanie posiedzeń Zarządu,
 - prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,
 
 - prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
 - prowadzenie kancelarii ogólnej Starostwa, w tym przyjmowanie, rejestracja korespondencji wpływającej do Starosty i przekazywanie jej do właściwych komórek organizacyjnych,
 - prowadzenie ewidencji delegacji,
 - opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego stosownie do potrzeb i bieżących zmian w przepisach prawa,
 - prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
 - prowadzenie rejestru umów i porozumień,
 - prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
 - administrowanie wewnętrzną siecią komputerową Starostwa, w tym zapewnienie funkcjonowania systemów informatycznych,
 - nadzór nad stroną internetową Powiatu i Biuletynem Informacji Publicznej,
 - przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych Staroście oraz przekazywanie ich kopii do właściwych urzędów skarbowych.
 
 - obsługa administracyjna Zarządu, w tym:
 - Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw obywatelskich należy w szczególności: 
- prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o repatriacji i Karcie Polaka,
 - realizacja zadań w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego i edukacji prawnej,
 - przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.
 
 - Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych należy w szczególności: 
- zabezpieczenie mienia Starostwa i ochrony pomieszczeń,
 - administrowanie budynkiem Starostwa,
 - prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym, konserwacją sprzętu i wyposażeniem w Starostwie,
 - prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach Starostwa oraz innych zadań z zakresu obsługi gospodarczej.
 
 
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Katarzyna Niepiekło-Theil, pokój nr 63, tel. +48 52 388 13 68
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania w zakresie ochrony praw konsumenta.
 - Do zadań i uprawnień Rzecznika należy w szczególności:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
 - wytaczanie w uzasadnionych przypadkach powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta,
 - składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
 - współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednostkami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
 - występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
 - inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami powiatowego rzecznika konsumentów.
 
 
Biuro Informatyki
Wojciech Bilski, pokój nr 35, tel. +48 52 388 13 05
Andrzej Zająkała
W strukturze organizacyjnej Wydziału funkcjonuje - Biuro Informatyki, które realizuje i koordynuje zadania związane z informatyzacją, cyfryzacją, cyberbezpieczeństwem oraz obsługą informatyczną Starostwa, w tym m.in.:
- Zapewnianie działań służących rozwojowi e-administracji oraz kierowanie procesem informatyzacji Urzędu.
 - Planowanie i prowadzenie nadzoru merytorycznego nad inwestycjami z zakresu infrastruktury informatycznej dla potrzeb Urzędu.
 - Poszukiwanie nowych rozwiązań rynkowych i dostosowywanie zasobów informatycznych Urzędu do wymagań stawianych przez odpowiednie przepisy prawa.
 - Koordynację zadań wynikających z przepisów o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.
 - Zapewnianie bezpieczeństwa systemu informatycznego i poufności danych, a w szczególności ochrony danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi standardami, normami, przepisami prawa oraz Polityką Bezpieczeństwa Urzędu.
 - Planowanie i wdrażanie zabezpieczeń infrastruktury oraz systemów informatycznych przed zagrożeniami.
 - Utrzymanie ciągłości działania infrastruktury informatycznej i telekomunikacyjnej oraz używanych systemów i aplikacji w celu zapewnienia sprawnego i prawidłowego funkcjonowania Urzędu.
 - Utrzymywanie ciągłości pracy systemów poprzez właściwą konfigurację sprzętu komputerowego na stanowiskach użytkowników, w tym wykonywanie instalacji aplikacji i poprawek.
 - Kontrolowanie prawidłowego wykorzystania sprzętu komputerowego, drukującego i skanującego.
 - Zapewnienie napraw, konserwacji i modernizacji zasobów informatycznych.
 - Analizowanie i ewidencjonowanie potrzeb użytkowników w zakresie programów i sprzętu komputerowego.
 - Prowadzenie ewidencji użytkowników systemów informatycznych oraz zarządzanie prawami dostępu w zakresie administrowanych zasobów.
 - Wspomaganie i szkolenie użytkowników systemów informatycznych.
 - Zarządzanie wsparciem technicznym w zakresie realizowanych zadań, utrzymywanie kontaktów z dostawcami aplikacji i usług oraz kontrola poziomu świadczonych usług, w szczególności w ramach umów asysty technicznej i konserwacji.
 - Planowanie i realizację zakupów sprzętu i oprogramowania komputerowego, rozwiązań informatycznych, podzespołów komputerowych.
 - Opracowywanie i realizacja planu finansowego dotyczącego zadań Biura oraz sporządzanie sprawozdań związanych z jego realizacją.
 - Prowadzenie zadań z zakresu likwidacji sprzętu komputerowego, drukującego, skanującego i telekomunikacyjnego dotyczących oceny stanu technicznego, zlecania ekspertyz oraz przygotowywania sprzętu i oprogramowania do likwidacji.
 - Prowadzenie ewidencji posiadanych zasobów informatycznych.
 - Prowadzenie ewidencji oprogramowania, licencji i praw autorskich na programy komputerowe celem użytkowania ich zgodnie z prawem.
 - Wykonywanie zadań z zakresu udostępniania informacji publicznej wynikających z przepisów wewnętrznych w tym prowadzenie strony Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa.
 - Wykonywanie zadań z zakresu administrowania stroną internetową powiatu, stroną w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu i powiatowych jednostek oraz fanpage w portalach społecznościowych.
 - Obsługa informatyczna Sesji Rady Powiatu oraz posiedzeń Komisji.