WYDZIAŁ EDUKACJI I SPORTU
Dyrektor Wydziału Edukacji i Sportu:
Lidia Sokulska-Tłok
pokój nr 28c
tel. 52-388-13-37
Małgorzata Kotowska
pokój nr 28a
tel. 52-388-13-32
Do zadań Wydziału Edukacji i Sportu w zakresie edukacji należy:
- prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, prowadzeniem i likwidacją jednostek oświatowych nadzorowanych przez Powiat;
- koordynowanie prac związanych z zatwierdzaniem przygotowanych przez szkoły i placówki arkuszy organizacyjnych;
- przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych;
- sprawowanie nadzoru nad szkołami i placówkami w zakresie: przestrzegania przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły i placówki;prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych i administracyjnych;
- prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
- przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły publicznej przez osobę prawną lub fizyczną;
- przygotowywanie dokumentacji związanej z nadawaniem i cofaniem szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej;
- współpraca z organem nadzoru pedagogicznego w zakresie: tworzenia sieci szkół i placówek; pełnionego nadzoru pedagogicznego w szkołach i placówkach; powoływania i odwoływania dyrektorów szkół i placówek; oceny pracy dyrektorów szkół i placówek; uchylania uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa; przygotowywania zbiorczych sprawozdań; prowadzenia bazy danych oświatowych; innych spraw określonych w prawie oświatowym;
- podejmowanie działań w zakresie zapewnienia kształcenia, wychowania i opieki w szkołach ponadpodstawowych oraz placówkach, o których mowa w przepisach ustawy o systemie oświaty;
- sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości oświatowej i finansowej oraz nadzór i kontrola szkół i placówek oświatowych w tym zakresie;
- przygotowanie zmian finansowych planów budżetowych dokonywanych w trakcie roku budżetowego, opiniowanych i zatwierdzanych przez Zarząd i Radę;
- bieżący nadzór nad gospodarką finansową podległych jednostek oświatowych poprzez kontrolę realizacji dochodów i wydatków budżetowych;
- przygotowywanie spraw związanych z powierzaniem funkcji dyrektora szkoły i placówki oświatowej, odwoływaniem z tej funkcji oraz przygotowywanie opinii w tym zakresie;
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawie wniosku rady pedagogicznej dotyczącego odwołania dyrektora szkoły i placówki;
- opiniowanie odwołań od decyzji dyrektora o skreśleniu ucznia z listy;
- przygotowywanie opinii w sprawie wyrażania zgody na dodatkowe stanowiska wicedyrektorów i inne stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach;
- opracowywanie dokumentacji w zakresie określania obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla dyrektora, wicedyrektora i innych nauczycieli pełniących funkcje kierownicze w szkołach i placówkach oraz przyznawania zwolnień od obowiązku realizacji zajęć;
- przygotowywanie wniosków o nadanie odznaczeń państwowych dla dyrektorów szkół i placówek;
- przygotowywanie opinii w sprawie przenoszenia nauczycieli mianowanych zgodnie z przepisem art. 18 i 22 ustawy Karta Nauczyciela;
- przygotowanie dokumentacji i przeprowadzenie postępowania egzaminacyjnego w związku z nadaniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego oraz procedura odwoławcza w tym zakresie;
- prowadzenie dokumentacji związanej z doskonaleniem zawodowym nauczycieli;
- opracowywanie dokumentacji w zakresie określania zasad rozliczenia tygodniowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego;
- opracowywanie dokumentacji w zakresie określania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla nauczycieli nie wymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w kształceniu zaocznym i w systemie kształcenia na odległość;
- przygotowywanie wniosków o przyznanie nagrody Starosty dla dyrektorów i nauczycieli oraz organizacja imprez okolicznościowych związanych z edukacją;
- realizacja programów stypendialnych dla uczniów;
- koordynowanie prac związanych z zawieraniem umów, porozumień z ośrodkami realizującymi dokształcanie uczniów szkół zawodowych;
- sporządzanie sprawozdań z zakresu realizacji funkcjonowania szkół i placówek prowadzonych przez Powiat;
- przygotowywanie regulaminów określających wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy nauczycieli;
- wydawanie skierowań o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego dzieci do odpowiednich szkół realizujących kształcenia wskazane w orzeczeniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej;
- wykonywanie zadań w zakresie kierowania nieletnich do ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz placówek typu resocjalizacyjnego czy socjalizacyjnego;
- realizowanie zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z działaniem wydziału;
- współdziałanie z nadrzędnymi jednostkami nadzoru oraz innymi instytucjami;
- współpraca ze związkami zawodowymi w sprawach zastrzeżonych do konsultacji;
- koordynowanie i współpraca ze szkołami i placówkami oświatowymi, dla których organem prowadzącym jest powiat sępoleński w zakresie opracowania raportu w Systemie informacji Oświatowej;
- koordynowanie i współpraca ze szkołami i placówkami oświatowymi, dla których organem prowadzącym jest powiat sępoleński w
- do zadań Wydziału Edukacji i Sportu w zakresie sportu należy współdziałanie z Powiatowym Koordynatorem Sportu w zakresie imprez sportowych organizowanych w ramach Kalendarza Szkolnego Związku Sportowego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Sekretarz Powiatu - Anna Deja - Dobrowolska
- opublikował: Kamila Jabłońskadata publikacji: 2010-08-04 09:35
- zmodyfikował: Wojciech Bilskiostatnia modyfikacja: 2025-05-06 09:46
Biuro ds. Wspólnej Obsługi Finansowej Placówek Oświatowych (podlegające pod Wydział Edukacji i Sportu):
Marika Domagała - Główna Księgowa
Helena Kurzynska - Księgowa
Monika Furmaga - Księgowa
Arleta Kamińska - Specjalista ds. płac
pokój nr 28a
tel: 52-388-13-33
Biuro ds. Wspólnej Obsługi Finansowej Placówek Oświatowych prowadzi obsługę finansową dla jednostek oświatowych, dla których Powiat jest organem prowadzącym – wskazanych w odrębnej uchwale Rady.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Kamila Jabłońskadata wytworzenia: 2015-06-16
- opublikował: Kamila Jabłońskadata publikacji: 2015-06-16 09:36
- zmodyfikował: Wojciech Bilskiostatnia modyfikacja: 2025-05-06 09:14