BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Starostwa Powiatowego w Sępólnie Krajeńskim

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Starostwa Powiatowego w Sępólnie Krajeńskim

  • STAROSTWO POWIATOWE »
  • Komórki Organizacyjne »
  • WYDZIAŁ EDUKACJI I SPORTU »

WYDZIAŁ EDUKACJI I SPORTU

Dyrektor Wydziału Edukacji i Sportu:
Lidia Sokulska-Tłok

pokój nr 28c
tel. 52-388-13-37


Małgorzata Kotowska
pokój nr 28a
tel. 52-388-13-32

Do zadań Wydziału Edukacji i Sportu w zakresie edukacji należy:

  1. prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, prowadzeniem i likwidacją jednostek oświatowych nadzorowanych przez Powiat;
  2. koordynowanie prac związanych z zatwierdzaniem przygotowanych przez szkoły i placówki arkuszy organizacyjnych;
  3. przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych;
  4. sprawowanie nadzoru nad szkołami i placówkami w zakresie: przestrzegania przepisów dotyczących organizacji pracy szkoły i placówki;prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych i administracyjnych;
  5. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
  6. przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły publicznej przez osobę prawną lub fizyczną;
  7. przygotowywanie dokumentacji związanej z nadawaniem i cofaniem szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej;
  8. współpraca z organem nadzoru pedagogicznego w zakresie: tworzenia sieci szkół i placówek; pełnionego nadzoru pedagogicznego w szkołach i placówkach; powoływania i odwoływania dyrektorów szkół i placówek; oceny pracy dyrektorów szkół i placówek; uchylania uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa; przygotowywania zbiorczych sprawozdań; prowadzenia bazy danych oświatowych; innych spraw określonych w prawie oświatowym;
  9. podejmowanie działań w zakresie zapewnienia kształcenia, wychowania i opieki w szkołach ponadpodstawowych oraz placówkach, o których mowa w przepisach ustawy o systemie oświaty;
  10. sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości oświatowej i finansowej oraz nadzór i kontrola szkół i placówek oświatowych w tym zakresie;
  11. przygotowanie zmian finansowych planów budżetowych dokonywanych w trakcie roku budżetowego, opiniowanych i zatwierdzanych przez Zarząd i Radę;
  12. bieżący nadzór nad gospodarką finansową podległych jednostek oświatowych poprzez kontrolę realizacji dochodów i wydatków budżetowych;
  13. przygotowywanie spraw związanych z powierzaniem funkcji dyrektora szkoły i placówki oświatowej, odwoływaniem z tej funkcji oraz przygotowywanie opinii w tym zakresie;
  14. prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawie wniosku rady pedagogicznej dotyczącego odwołania dyrektora szkoły i placówki;
  15. opiniowanie odwołań od decyzji dyrektora o skreśleniu ucznia z listy;
  16. przygotowywanie opinii w sprawie wyrażania zgody na dodatkowe stanowiska wicedyrektorów i inne stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach;
  17. opracowywanie dokumentacji w zakresie określania obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla dyrektora, wicedyrektora i innych nauczycieli pełniących funkcje kierownicze w szkołach i placówkach oraz przyznawania zwolnień od obowiązku realizacji zajęć;
  18. przygotowywanie wniosków o nadanie odznaczeń państwowych dla dyrektorów szkół i placówek;
  19. przygotowywanie opinii w sprawie przenoszenia nauczycieli mianowanych zgodnie z przepisem art. 18 i 22 ustawy Karta Nauczyciela;
  20. przygotowanie dokumentacji i przeprowadzenie postępowania egzaminacyjnego w związku z nadaniem stopnia awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego oraz procedura odwoławcza w tym zakresie;
  21. prowadzenie dokumentacji związanej z doskonaleniem zawodowym nauczycieli;
  22. opracowywanie dokumentacji w zakresie określania zasad rozliczenia tygodniowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego;
  23. opracowywanie dokumentacji w zakresie określania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla nauczycieli nie wymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w kształceniu zaocznym i w systemie kształcenia na odległość;
  24. przygotowywanie wniosków o przyznanie nagrody Starosty dla dyrektorów i nauczycieli oraz organizacja imprez okolicznościowych związanych z edukacją;
  25. realizacja programów stypendialnych dla uczniów;
  26. koordynowanie prac związanych z zawieraniem umów, porozumień z ośrodkami realizującymi dokształcanie uczniów szkół zawodowych;
  27. sporządzanie sprawozdań z zakresu realizacji funkcjonowania szkół i placówek prowadzonych przez Powiat;
  28. przygotowywanie regulaminów określających wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy nauczycieli;
  29. wydawanie skierowań o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego dzieci do odpowiednich szkół realizujących kształcenia wskazane w orzeczeniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej;
  30. wykonywanie zadań w zakresie kierowania nieletnich do ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz placówek typu resocjalizacyjnego czy socjalizacyjnego;
  31. realizowanie zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z działaniem wydziału;
  32. współdziałanie z nadrzędnymi jednostkami nadzoru oraz innymi instytucjami;
  33. współpraca ze związkami zawodowymi w sprawach zastrzeżonych do konsultacji;
  34. koordynowanie i współpraca ze szkołami i placówkami oświatowymi, dla których organem prowadzącym jest powiat sępoleński w zakresie opracowania raportu w Systemie informacji Oświatowej;
  35. koordynowanie i współpraca ze szkołami i placówkami oświatowymi, dla których organem prowadzącym jest powiat sępoleński w
  36. do zadań Wydziału Edukacji i Sportu w zakresie sportu należy współdziałanie z Powiatowym Koordynatorem Sportu w zakresie imprez sportowych organizowanych w ramach Kalendarza Szkolnego Związku Sportowego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

 

SPRAWY DO ZAŁATWIENIA

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Sekretarz Powiatu - Anna Deja - Dobrowolska
  • opublikował: Kamila Jabłońska
    data publikacji: 2010-08-04 09:35
  • zmodyfikował: Wojciech Bilski
    ostatnia modyfikacja: 2025-05-06 09:46

Rejestr zmian

  • korekta danych
  • 3.12.2010 - dodanie treści
  • 18.01.2011 - korekta treści
  • 29-03-2011 - aktualizacja treści
  • zmieniono 2012-06-06 11:54 przez Kamila Jabłońska
  • zmieniono 2012-06-06 12:08 przez Kamila Jabłońska
  • zmieniono 2015-07-02 12:16 przez Kamila Jabłońska: aktualizacja treści
  • zmieniono 2015-10-27 10:24 przez Krystian Pyrc: zmiana treści
  • zmieniono 2018-02-14 11:17 przez Wojciech Bilski: aktualizacja informacji
  • zmieniono 2020-08-03 11:26 przez Kamila Jabłońska
  • zmieniono 2020-08-03 11:35 przez Kamila Jabłońska
  • zmieniono 2021-03-26 09:28 przez Kamila Jabłońska: aktualizacja treści
  • zmieniono 2021-10-01 07:49 przez Wojciech Bilski: Aktualizacja treści
  • zmieniono 2021-10-08 11:56 przez Wojciech Bilski: Aktualziacja listy pracowników
  • zmieniono 2025-05-05 13:02 przez Wojciech Bilski: Aktualizacja struktury
  • zmieniono 2025-05-06 09:14 przez Wojciech Bilski: aktualziacja
  • zmieniono 2025-05-06 09:46 przez Wojciech Bilski: aktualziacja

Biuro ds. Wspólnej Obsługi Finansowej Placówek Oświatowych (podlegające pod Wydział Edukacji i Sportu):

Marika Domagała -  Główna Księgowa

Helena Kurzynska - Księgowa

Monika Furmaga - Księgowa

Arleta Kamińska - Specjalista ds. płac

pokój nr 28a

tel: 52-388-13-33

Biuro ds. Wspólnej Obsługi Finansowej Placówek Oświatowych prowadzi obsługę finansową dla jednostek oświatowych, dla których Powiat jest organem prowadzącym – wskazanych w odrębnej uchwale Rady.

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Kamila Jabłońska
    data wytworzenia: 2015-06-16
  • opublikował: Kamila Jabłońska
    data publikacji: 2015-06-16 09:36
  • zmodyfikował: Wojciech Bilski
    ostatnia modyfikacja: 2025-05-06 09:14

Rejestr zmian

  • zmieniono 2015-07-02 12:16 przez Kamila Jabłońska: aktualizacja treści
  • zmieniono 2018-02-14 11:18 przez Wojciech Bilski: aktualizacja treści
  • zmieniono 2019-11-28 10:03 przez Wojciech Bilski: Aktualizacja treści
  • zmieniono 2020-08-03 11:29 przez Kamila Jabłońska
  • zmieniono 2020-08-06 08:42 przez Kamila Jabłońska
  • zmieniono 2021-10-25 09:45 przez Wojciech Bilski: aktualizacja listy pracowników
  • zmieniono 2024-07-12 10:54 przez Wojciech Bilski: Aktualizacja listy pracowników
  • zmieniono 2025-05-06 09:12 przez Wojciech Bilski: aktualziacja
  • zmieniono 2025-05-06 09:14 przez Wojciech Bilski: aktualziacja
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-07-02 02:46:38
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net