Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwa Powiatowego w Sępólnie Krajeńskim

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.powiat-sepolno.pl

Treść strony

Uchwała nr XVII/ 102/08
Rady Powiatu w Sępólnie Kraj.
z dnia 19 marca 2008

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego

Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm. )

 

Uchwała Nr XVII/ 102/08
Rady Powiatu w Sępólnie Krajeńskim
z dnia 19 marca 2008 r
.


w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego


Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm. )


Rada Powiatu uchwala, co następuje :

§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego stanowiącym załącznik do uchwały Nr V/37/07 Rady Powiatu w Sępólnie Krajeńskim z dnia 28 lutego 2007 r.
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Sępólnie Krajeńskim, wprowadzić następujące zmiany :

1) § 7 otrzymuje brzmienie :


„ § 7

W skład Starostwa wchodzą następujące komórki wewnętrzne, które przy
oznakowaniu spraw używają symboli :

1) Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich OS
a) Biuro Rady Powiatu BR
2) Wydział Finansów FN
3) Wydział Architektury, Budownictwa i Rozwoju AB
4) Wydział Komunikacji i Dróg KD
5) Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska RO
6) Wydział Geodezji, Kartografii i Nieruchomości GN
7) Wydział Edukacji, Kultury, Sportu, Turystyki i Promocji EK
8) Stanowisko Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności
i Spraw Obronnych ZK
a) Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego PCZK
9) Pion Informacji Niejawnych IN”

2) w § 8 ust 1 otrzymuje brzmienie :

„ 1. Wydziałami i Stanowiskiem Starostwa kierują odpowiednio Dyrektorzy
i Inspektor na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, zapewniając właściwe
ich funkcjonowanie :
1) Wydziałem Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich kieruje Sekretarz Powiatu,
a) Biurem Rady Powiatu kieruje Kierownik Biura Rady Powiatu
2) Wydziałem Finansów kieruje Skarbnik Powiatu.
3) Wydziałem Architektury, Budownictwa i Rozwoju kieruje Dyrektor Wydziału Architektury, Budownictwa i Rozwoju,
4) Wydziałem Komunikacji i Dróg kieruje Dyrektor Wydziału Komunikacji i Dróg,
5) Wydziałem Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska kieruje Dyrektor Wydziału Rolnictwa. Leśnictwa i Ochrony Środowiska – Geolog Powiatowy,
6) Wydziałem Geodezji, Kartografii i Nieruchomości kieruje Dyrektor Wydziału Geodezji Kartografii i Nieruchomości – Geodeta Powiatowy,
7) Wydziałem Edukacji, Kultury, Sportu, Turystyki i Promocji kieruje Dyrektor Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu, Turystyki i Promocji,
8) Stanowiskiem Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych kieruje Inspektor Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych,
a) Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego kieruje Inspektor Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych.
9) Pionem Ochrony Informacji Niejawnych kieruje Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych.”

2) w § 13
a) ust. 27 otrzymuje brzmienie :
„27. Realizacja zadań z zakresu zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych”
b) po ust. 27 dodaje się ust. 28 :
„28. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę”

3) w § 14 w ust. 1 po pkt 31 dodaje się pkt 32 w brzmieniu:

„32) prowadzenie ewidencji osób korzystających z dofinansowania okularów
korygujących wzrok zgodnie zaleceniem lekarza , jeżeli wyniki badań
okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej,
wykażą potrzebę ich stosowania – na podstawie limitu zawartego w
zarządzeniu Starosty”

4) w § 22 w ust. 1 :
a) skreśla się pkt 4 i 20.

b) w pkt 16 wyraz „Reagowania” zastępuje się wyrazem „Zarządzania”

5) po § 22 dodać § 221 w brzmieniu :

„ §.221 Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego PCZK
· prowadzi sprawy związane z:

1) kierowaniem działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem,
reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu;
2) realizacją zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
a) opracowywanie i przedkładanie wojewodzie do zatwierdzenia
powiatowego planu reagowania kryzysowego,
b) realizacja zaleceń do powiatowych planów reagowania kryzysowego,
c) wydawanie organom gminy zaleceń do gminnego planu reagowania
kryzysowego,
d) zatwierdzanie gminnego planu reagowania kryzysowego;
3) zarządzaniem, organizowaniem i prowadzeniem szkoleń, ćwiczeń i treningów
z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia;
4) wykonywaniem przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego
funkcjonowania powiatów;
5) przeciwdziałaniem skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
6) realizacją zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej”

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Staroście Sępoleńskiemu.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 


Uzasadnienie

Konieczność zmiany Regulaminu Organizacyjnego wynika z ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym ( Dz. U. z dnia 21 maja 2007 r. Nr 89, poz. 590 ).
Zgodnie z art. 17 ust. 2 tej ustawy do zadań starosty w sprawach zarządzania kryzysowego należy :
1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem,
reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu;
2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
a) opracowywanie i przedkładanie wojewodzie do zatwierdzenia powiatowego
powiatowego planu reagowania kryzysowego,
b) realizacja zaleceń do powiatowych planów reagowania kryzysowego,
c) wydawanie organom gminy zaleceń do gminnego planu reagowania
kryzysowego,
d) zatwierdzanie gminnego planu reagowania kryzysowego;
3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów
z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia;
4) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego
funkcjonowania powiatów;
5) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
6) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej.
W myśl art. 17 ust. 4 Starosta wykonuje zadania zarządzania kryzysowego przy pomocy powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego w sprawach zarządzania kryzysowego.”
Art. 18 ust. 1 w/w ustawy stanowi, że tworzy się powiatowe centra zarządzania kryzysowego, których obsługę zapewniają komórki organizacyjne właściwe w sprawach zarządzania kryzysowego.
W celu zapewnienia realizacji powyższych zadań z dniem 1 kwietnia 2008 r.
Powołane zostanie Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego, które funkcjonowało będzie w systemie całodobowym.
Dodatkowy punkt zakresu Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
wynika z § 8 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe ( Dz. U. Nr 148, poz. 973 ).

Metryka

  • opublikował: Andrzej Zająkała
    data publikacji: 1970-01-03 08:46

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 67348
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2013-01-29 10:37:30
baner toplayer