Odnośniki
Przejdź do: www.powiat-sepolno.pl
Treść strony
Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Sekretarz Powiatu:
Anna Deja-Dobrowolska
pokój nr 40a
tel. 52 388-13-12
Sekretariat:
Agnieszka Hochel
pokój nr 38
tel. 52 388-13-00
fax. 52 388-13-03
Biuro Obsługi Klienta:
Monika Wojtalewicz
pokój nr 38
tel. 52 388-13-00
fax. 52 388-13-03
Powiatowy Rzecznik Konsumentów:
Katarzyna Niepiekło-Theil
pokój nr 63
tel. 52-388-13-68
Biuro Rady Powiatu:
Katarzyna Niepiekło-Theil - Kierownik Biura, Specjalista ds. BHP
pokój nr 63
tel. 52-388-13-68
Inspektor Ochrony Danych:
Anna Kuchna
pokój nr 63
tel. 52-388-13-68
Obsługa informatyczna:
Andrzej Zająkała
pokój nr 47
tel. 52-388-13-05
Nadzór nad realizacją zadań z zakresu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej, obsługa BIP, Profil Zaufany, Obsługa informatyczna:
Wojciech Bilski
pokój nr 47
tel. 52-388-13-05
1. Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, organizację przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, realizuje zadania dotyczące problematyki prawno – administracyjnej, oraz w zakresie spraw obywatelskich.
2. W strukturze organizacyjnej Wydziału funkcjonuje - Biuro Rady Powiatu zapewniające administracyjną obsługę Rady Powiatu.
3. Do podstawowych zadań Biura Rady należy w zakresie obsługi Rady:
a) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Komisji i radnych,
b) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i Komisji,
c) sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń Komisji,
d) prowadzenie rejestru:
-
- uchwał Rady,
- wniosków i opinii Komisji,
- nterpelacji i wniosków radnych,
e) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków komisji i interpelacji radnych zainteresowanym kierownikom wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
f) przedkładanie uchwał Rady organom nadzoru i do publikacji,
g) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
h) przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady oraz przekazywanie ich kopii do właściwych urzędów skarbowych.
4. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw organizacyjnych i ogólnych należy w szczególności:
1) obsługa administracyjna Zarządu, w tym:
-
- przygotowywanie materiałów i protokołowanie posiedzeń Zarządu,
- prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,
2) prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
3) prowadzenie kancelarii ogólnej Starostwa, w tym przyjmowanie, rejestracja korespondencji wpływającej do Starosty i przekazywanie jej do właściwych komórek organizacyjnych,
4) prowadzenie ewidencji delegacji,
5) opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego stosownie do potrzeb i bieżących zmian w przepisach prawa,
6) prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
7) prowadzenie rejestru umów i porozumień,
8) prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
9) administrowanie wewnętrzną siecią komputerową Starostwa, w tym zapewnienie funkcjonowania systemów informatycznych,
10) nadzór nad stroną internetową Powiatu i Biuletynem Informacji Publicznej,
11) przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych Staroście oraz przekazywanie ich kopii do właściwych urzędów skarbowych.
5. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw obywatelskich należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o repatriacji i Karcie Polaka,
2) realizacja zadań w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego i edukacji prawnej,
3) przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.
6. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych należy w szczególności:
1) zabezpieczenie mienia Starostwa i ochrony pomieszczeń,
2) administrowanie budynkiem Starostwa,
3) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym, konserwacją sprzętu i wyposażeniem w Starostwie,
4) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach Starostwa oraz innych zadań z zakresu obsługi gospodarczej.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
1. Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania w zakresie ochrony praw konsumenta.
2. Do zadań i uprawnień Rzecznika należy w szczególności:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
- wytaczanie w uzasadnionych przypadkach powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednostkami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami powiatowego rzecznika konsumentów.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Wojciech Bilski - Podinspektor Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich
- opublikował: Kamila Jabłońskadata publikacji: 2010-08-04 08:57
- zmodyfikował: Wojciech Bilskiostatnia modyfikacja: 2021-10-01 12:24